Taj en de rest - Reisverslag uit New Delhi, India van marf - WaarBenJij.nu Taj en de rest - Reisverslag uit New Delhi, India van marf - WaarBenJij.nu

Taj en de rest

Door: Marf

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2006 | India, New Delhi

Zo, het reizen is begonnen!

Vrijdagavond lekker uit eten geweest met iedereen en tot in de late uurtjes afscheid genomen van iedereen onder het genot van Kingfisher. Zaterdagochtend moesten we vroeg opstaan want we zouden om 8.05 richting Delhi vliegen.
Om 6.30 kwam Chia onze kokkin nog gedag zeggen en hebben we haar wat foto's ter herinnering gegeven (hebben we ook aan alle andere Indianen gegeven).
Aangekomen in Delhi zijn we meteen naar de plaatselijke VVV gegaan om een auto met chauffeur te regelen, want Kyler had maar 4 dagen om alles te zien. Na een beetje overleg zijn we met Naresh (de driver) op pad gegaan om Delhi te bekijken. Vanaf dat moment was het echt Japannertje spelen. Auto uit, foto's maken, auto in en rijden maar! In nog geen 7 uur hadden we enkele tempels, moskeeen, beroemde gebouwen en een hoop andere dingen gezien. Het ging zo snel dat ik de namen etc allemaal vergeten ben. Om 6.00 waren we dus allemaal uitgeput en zijn we het hotel ingegaan en meteen gaan pitten.
Zondagochtend om 6.30 opgestaan want de lange rit naar Agra stond voor de boeg.
Om 13.00 daar aangekomen zijn we eerst naar een hotel met zwembad op zoek gegaan. Na het zien van 3 hotels en een hoop onderhandelen konden we uiteindelijk voor 500 rupee (10 dollar) pp blijven slapen. Meteen dus gezwommen en daarna naar de sterattractie van India, de Taj Mahal. Dat ding is dus echt super indrukwekkend. Ik denk dat ik daar minstens 50 foto's genomen heb, zodat ik iig bewijs heb als ik weer thuis ben. Na de Taj nog ff rondgereden in Agra, wat onbetaalbare marmer gezien en daarna weer zwemmen, eten en slapen.
Maandagochtend vroeg ontbeten en om 8.00 naar Fatehpur Sirki gegaan, een spookstad 40 km van Agra. Daar wat rondgekeken, weer een hoop tempels gezien en daarna naar Keoladeo Ghana National Park gegaan. Daar aangekomen besloten we om als echte Nederlanders maar ns per fiets het park te gaan verkennen. Achteraf bleek dat niet zo'n goed idee aangezien de plaatselijke temperatuur rond de 40 graden was en de plekken met schaduw beperkt waren. Uiteindelijk enkel wat koeien en onbekende vogels gezien, want de beste tijd om dit park te bezoeken was december, als de moesson voorbij was en het meer (dat nu een grote zandvlakte was) gevuld was met water.
Uitgeput en verhit (mijn lichaamstemperatuur kwam bijna overeen met de buitentemperatuur) zijn we weer de auto ingedoken (wij hadden die zonder ac genomen want da was een stuk goedkoper!) en naar Jaipur gereden. Daar aangekomen hadden we weer dezelfde strategie gevolgd als de dag ervoor dus uiteindelijk weer een hotel met zwembad voor 1500 rupee.
In jaipur lekker gegeten (heerlijke gegrilde lam) en daarna naar bed gegaan.
Woensdagochtend jaipur gezien en het amberfort en daarna teruggegaan naar delhi. Daar zijn we gisteravond laat aangekomen en hebben het eerste hotel genomen dat we tegenkwamen.
Vanochtend lekker uitgeslapen en daarna naar reisbureau om de rest van de reis te boeken. Dat schijnt namelijk makkelijker te gaan dan alles zelf te regelen, want de mensen willen altijd meer geld!
Morgen gaan we dus naar Himachal Pradesh, het himalaya gebergte van India.
Vandaag nog ff Red Fort gezien en de grootste moskee van India. Daarna kyler afgezet op vliegveld en nu zit ik samen met mijn grote vriend dhr. Baijens in een leuk hotelletje.
Morgen dus vliegen naar het noorden en ff de bergen in, want tempels en grotten hebben we voor nu wel even genoeg gezien!

zo, dat was ff snelle samenvatting, ik ga ns ff lekker in bad!

Namaste allemaal, veel plezier op het eindfeest en houdt me op de hoogte van het WK ajb!!!

HUP HOLLAND HUP LAAT DE LEEUW NIET IN ZN HEMPIE STAAN!

Duitsland - Sri Lanka 0-2!

  • 07 Juni 2006 - 20:20

    Loes:

    Nou Marvin ik houd me aanbevolen om de foto's van de Taj Mahal te bekijken bij terugkomst. Dat is toch wat anders dan zo'n klein plaatje op het monopoly wereldwonder spel.

    Veel plezier nog,
    groetjes Loes

  • 08 Juni 2006 - 07:05

    Kris:

    ewjjj marf

    hoesie???t klink allemaal geweldig
    k weet niet of j m'n mailtje hebt gelezen maar k heb gister/vandaag mee gedaan aan zip your lip en k heb t gehaald!!!!!!!!!!
    Kuws Kris

  • 08 Juni 2006 - 07:09

    Leo:

    Heb je de Volkskrant digitaal ? Staat alles in van voetbal.

  • 14 Juni 2006 - 18:05

    Marijn:

    Namaste,

    Que ce Ho?
    Hier berichtje van zeer zeer jaloers iemand. Palolem, zeer herkenbaar, echt even klein paradijsje, met wel echt vlees, sex on the beach (waar je je overigens heel goed niet goed aan kan drinken), de kokosnoten op je strandje voor je strand hut. Heerlijk.
    Mumbai heb ik toen weinig van gezien (mede door de sex on the beach avond van te voren in palolem). Maar Delhi en natuurlijk de himachal pradesh, echt super.
    Super aanrader: trektocht van aantal dagen door de bergen. Voor niet al te veel geld kan je ook lieve vrolijke indiase mensjes mee nemen die je wel hindi willen leren, en ook nog eens overdag je tas dragen.

    Veel liefs en heel veel plezier nog, Marijn
    (bij vragen mag je uiteraard mailen en zal ik proberen gewoon wel te antwoorden ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hallo allemaal! Op 2 mei vertrek ik voor 2 maanden naar India. Eerst zal ik een maand lang een soort stage lopen in Mumbai. Daarna ga ik een maand lekker reizen! Al mijn avonturen zullen op deze site terug te vinden zijn! Dus meldt je snel aan zodat je op de hoogte blijft!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 93229

Voorgaande reizen:

02 Mei 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: