Elephanta en Kanheri caves - Reisverslag uit Bombay, India van marf - WaarBenJij.nu Elephanta en Kanheri caves - Reisverslag uit Bombay, India van marf - WaarBenJij.nu

Elephanta en Kanheri caves

Door: Moi

06 Mei 2006 | India, Bombay

Jah, daar zijn we weer! Gisteren hebben we een super mooie dag gehad. Zijn om 8.30 opgestaan want we hadden een trip gepland naar Elephanta, een eiland zo'n 10 km van Mumbai. Om daar te komen moesten we met de boot. Je kon kiezen tussen 'normaal' en luxe, dus wij kozen maar voor de luxe klasse. De boot bestond uit 2 dekken, dus wij vonden het een goed idee om maar het bovenste dek te pakken omdat we van daar de mooiste foto's kunnen maken. Bleek dat we maar liefst 10 rupee extra moesten betalen! Voor die 20 cent wilden wij wel ff discussieren met de 'conducteur', maar uiteindelijk hebben we het toch betaald. De boottocht was echt super relaxed: even weg uit de drukte van de stad en de vieze lucht (je zag echt een laag smog boven de stad hangen). Onderweg hebben we een paar mooie foto's gemaakt van de skyline van Mumbai.
Elephanta is een soort tempel uitgehouwen in de grotten ter ere van Shiva een Hindoeistische god (als ik het goed begrepen heb). De tempel was echt zeer indrukwekkend. Hele grote beelden uitgehouwen in de muren met als hoogtepunt het beeld van Shiva (3 hoofden)..
Daar hebben we veel foto's gemaakt en laten maken. Zo zijn we in contact gekomen met een Indiaase familie uit Bangalore. Die vonden het zo leuk dat wij een digitale camera bij hadden omdat je meteen de foto terug kunt zien. Hebben wij het telefoonnummer gekregen en de uitnodiging om een keer langs te komen. Dus als we het kunnen plannen, vliegen we nog een weekendje naar Bangalore. Na het eiland bezoek nog even souvenirs gekocht en geluncht (boterham met gebakken ei (hoe Westers!!) en daarna boot teruggenomen. TOch maar voor het benedendek gekozen (niet vanwege het geld, maar vanwege de zon die mij al aardig rood had gemaakt). Teruggekomen in Mumbai zijn we naar een koffie cafe gegaan waar je ook Hurqka's (waterpijpen) kan roken, dus das iets voor later!!
Daarna met de taxi terug, probeerde die kerel ons af te zetten, maar na 2 dagen mumbai weet je al aardig hoe het werkt, dus we hebben gewoon de reguliere prijs betaald!
's Avonds lekker gegeten en daarna vonden we het wel eens tijd om een pub te zoeken. Bleek dat er eentje aan de overkant van de grote weg zat, vrij dichtbij dus, alleen het grote probleem is het kruispunt dat je over moet steken. Daarom kom ik hier meteen met mijn tweede cursus: Hoe steek ik een kruispunt over!
-Belangrijk: auto's rijden links, dus komen bij het oversteken vaak van rechts
-Stoplichten worden genegeerd, dus groen licht wil niet zeggen dat je zomaar kunt doorlopen
-Aangezien het heeeel druk is op de weg, zijn er nauwelijks ruimtes om over te steken, dus moet je ze zelf maken
-Kijk altijd goed om je heen of er geen mafkees blind de weg opstuurt...
-Drink niet teveel bier voordat je een groot kruispunt oversteekt, want dit kan fatale gevolgen hebben!
Na de pub naar huis gegaan; het kruispunt overleeft en lekker gaan slapen.

Vanochtend was er een nieuw meisje gearriveerd voor het programma: Kyler uit Texas. We hebben haar maar meteen meegenomen de trein in richting die grotten, want dat kun je maar gehad hebben...
Nadat we uit de trein waren, hadden we een taxi chauffeur met een heel slecht gebit gevonden die ons richting het park en de grotten wou brengen. Van tandartsen hebben ze hier by the way echt nog nooit gehoord volgens mij!
De grotten waren op zich wel mooi, maar minder dan verwacht, desondanks toch wel genoten van het weer en de apen die touristen lastig vallen (drinkflessen jatten, fotocamera's en kleding van vrouwen)
Na de grotten zijn we gaan eten in Bandra. Met de trein daarheen was echt lachuh, het is net of je op een MFV-feest bent met veel te veel mensen. BIj het uitstappen lekker je ellebogen gebruiken en doordouwen, das het motto. In bandra hebben we echt super lekkere vis op voor vrij weinig geld ($10 pp, wat voor de mensen hier veel is voor een maaltijd).

Daarna met de Riksha terug naar Santacruz (Vakola Bridge) waar ons 'guesthouse' is.
Strakjes gaan we naar de bios (Hindi film) en morgen lekker uitslapen want de intro begint pas om 11.00. Daarna een week dus de ziekenhuizen in.

Zo dat was het voorlopig weer.
Btw, onze motto's zijn:
-Long live the exchange rate
-Livin' as a God in Mumbai..

Namastee!!

Marf

• 07 Mei 2006 - 01:28

Karel:

Goed verslag weer Marf! En Ja Hookahs! Die zijn de bom, in NL ook eentje halen, super relaxt!
    later!
    K

• 07 Mei 2006 - 18:40

Ria:

ha marfje. we komen net terug van texel minder spannend eiland dan daar waar jij bent. Leuke verhalen en al veel gedaan zo in de eerste dagen. Blijf genieten
    groetjes

• 07 Mei 2006 - 18:48

Leo:

Zo, nu weet ik hoe het werkt. Zoals gezegd, Texel was fraai, een soort Zeeland, ook een eind rijden maar nu dan met een pontje over. Dag later weg en dag eerder terug om het te compenseren. Lees graag jullie reisverhalen. Groeten

• 08 Mei 2006 - 07:50

Heleen:

hee lieve papa! klinkt goed! Heel veel plezier daar!

• 08 Mei 2006 - 13:18

Loes:

Hé Marvin,

Ik ben weer helemaal bijgelezen, terwijl de zon ook hier uitbundig schijnt. Trouwens Shiva wordt gezien als de god van de yogi's. Hij wordt vaak afgebeeld met 3 of 5 hoofden, maar ook als een danser met 2 benen en 4 armen in een cirkel van vuur (het bekentste beeld) Het woord Shiva betekent voorspoed/welzijn. Hopelijk heb je dit nog meer na een bezoekje aan het beeld.
    Groetjes Loes

• 09 Mei 2006 - 11:22

Krisja:

Hejj Marf

Zo te zien is het hartstikke leuk bij jullie!
    Volgende keer ga ik ook mee:P
    In Texel was he heel erg leuk! Egt leuk al die verhalen van jullie!

Kusjes Kris

• 10 Mei 2006 - 13:45

Daan:

Tunesie was ook prima hoor! Niet dat ze daar echt ontwikkeld zijn, maar het bier was er goed

• 10 Mei 2006 - 14:25

Bart:

yo zweetpeen, klinkt alsof je t daar naar je zin hebt. Blijf maar komen met die lange verhalen dan heb ik tenminste wat te doen op stage!